Systemy POS i Oprogramowanie do kontroli, zamawiania i wydawania posiłków w kantynach pracowniczych i stołówkach szkolnych
Kantyny pracownicze , stołówki szkolne – miejsca tzw. żywienia zbiorowego. Obsługiwane zazwyczaj przez firmy kateringowe tzw. Katererów – dostawców. Do obsługi wydawawnia posiłków, rozliczenia dofinansowania czy też realizacji zamówień w tego typu kantynach czy też stółówkach szkolnych, potrzebny jest system informatyczny – tzw oprogramowanie do kontroli , zamawiania i wydawania posiłków – rejestracji ewidencji wydawanych posiłków. Do tego celu służy program FIS-POS BISTRO wraz z modułem CANTEEN CHECK & ORDER oraz systemem FIS – oprogramowaniem BackOffice.
W jaki sposób działa program do kontroli i wydawania posiłków ?
System do kontroli posiłków dzieli się na 3 obszary w których każdy dział, firma zewnętrzna czy też osoba ma swoją rolę. Zarządzanie posiłkami, menu na dany dzień, konfiguracja polityki cenowej i wydawanie posiłków to funkcje którymi zarządza Katerer – Dostawca. Ewidencja kart pracowniczych (najczęściej importowana automatycznie z systemów RCP lub HR) , zarządzanie kantynami, konfiguracja dofinansowania – ten obszar podlega bezpośrednio pod Administrację – osoby które są odpowiedzialne za finalne rozliczenie danego pracownika, ucznia w miesiącu. Ostatni obszar to zamówienia i historia posiłków oraz kontrola dofinansowania, potrąceń i finalnie wydanych złotówek w kantynie przez pracownika, ucznia.
System zamawiania posiłków – panel
Program do kontroli i analizy posiłków w kantynach Canteen Check & Order zbudowany jest z modułów zamówień oraz panelu podglądu historii wydanych posiłków. Każdy z pracowników ma możliwość zamówienia konkretnych dań, produktów na cały tydzień. System posiada szeroki wachlarz konfiguracyjny – ograniczenia czasowe jak i produktowe. Katerer, Dostawca przygotowuje menu na cały tydzień a pracownik potwierdza konkretne danie na dany dzień. Operacja potwierdzenia zamówień tworzy w systemie wydawania posiłków otwarte rachunki przypisane do dnia i numeru karty pracowniczej dzięki temu po zaczytaniu karty pracowniczej do systemu wydawania, program podpowiada – które danie należy wydać pracownikowi. System posiada konfigurację czasową – do jakiej godziny maksymalnie pracownik może potwierdzić wybrany posiłek żeby zamówienie zostało zrealizowane na dzień następny. Jest możliwość ograniczenia ilościowego – 1-wsze lub 2-gie danie lub oba naraz w zestawie.
Sprawdź status i historię posiłków – panel dla pracownika, ucznia
Poza modułem do zamówień, każdy z pracowników ma możliwość sprawdzenia historię transakcji, szczegóły transakcji, kwotę dofinansowania, kwotę ewentualnych potrąceń, podatek i całość – finalną kwotę jaką pracodawca pobierze z wynagrodzenia. W jakim celu potrzebny jest ten moduł ? Otóż wiele osób nie wie dlaczego kwota „X” została pobrana z jego wypłaty. Zbędne pytania i niepotrzebne ręczne obliczenia wykonywane przez dział HR na prośby pracowników zostały zastąpione panelem historii transakcji i szczegółami rozliczenia w danym miesiącu.
Panel Wydawki POS
Odczyt karty pracowniczej
FIS-POS BISTRO
Rozliczaj wynagrodzenia z dofinansowaniem
Zamówienia na Posiłki
Realizacja zamówień dla Pracowników
FIS-POS BISTRO
Zamawiaj posiłki w trybie dotykowym !
Historia Transakcji
Obliczenia on-line
Rozliczenie Transakcji
Dofinansowanie, potrącenia, podatki !
Zarządzanie kartami pracowniczymi
Konfiguracja kart pracowniczych
Import kart pracowniczych
Przypisz ilość punktów do pracownika [zł]
Systemy i Oprogramowanie do kontroli posiłków
Kantyna pracownicza w której pracodawca dofinansowuje posiłki powinna posiadać oprogramowanie do tzw wydawki, moduły rozliczające dofinansowanie oraz potrącenia. Przy zastosowaniu integracji z bazą danych systemu RCP – dział HR posiada aktualne dane dotyczące pracowników w systemie FIS – backoffice. Moduły zamówień oddają prestiż pracodawcy a historia transakcji dla pracowników chroni dział HR przed niepotrzebnymi pytaniami. Finalnie można zautomatyzować/wyexportować transakcje do systemu ERP w celu rozliczenia wynagrodzenia wszystkich pracowników.